Eğitimin Yapısı
Sistemik Çocuk ve Ergen Terapisi
1.Modül: 4 Gün
Bebek doğuyor. Sıfırdan üç yaşa kadar (1-3 Yaş Arası)
2.Modül: 4 Gün
Özel konulara yönelik seminerler 1-Travma Pedagojisi (3-6 Yaş Arası)
3.Modül: 4 Gün
Hayatın ciddiyeti başlıyor: Okula başlama zamanı (6-12 Yaş Arası)
4.Modül: 4 Gün
Çocuklar, ergenler ve ebeveynler için olgunlaşma dönemi- Puberte (12-18 Yaş Arası)
5.Modül: 4 Gün
Özel yaşam durumları
6.Modül: 4 Gün
Yaşama hazır olma: Genç yetişkinlik (18’ den……….)
Modül 1: Büyük gelişim adımlarının içinde olan küçük insanlar (0-6 Yaş arası)
- Prenatal Rüyalar ve Gerçeklikleri - İkili sistemden üçlü sisteme - Bağlanma Kuramları ve Bağlanma Bozuklukları - Düzenleyici Koordinasyon:Bağırma, Uyku ve yemek yeme gelişi - Bedensel, Bilişsel ve Duygusal Gelişimler - İşbirliği Odaklı Ebeveyn Görüşmeler
Modül 2: Özel konular 1- Travma Pedagojisi ve Dikkat dağıklığı ve hiperkativite (6- 12 Yaş Arası)
- Sistemik çalışmada çocuk gelişimine yönelik travmanın etkileri. Travmatize olmuş çocuklara eşlik etmede onları stabilleştirmeye yönelik sistemik fikirler - Dikkat dağınıklığı ve Hiperaktivitenin teşhisi ve sistemik bakış açısı - Dikkat dağınıklığı ve hiperaktiviteli çocuğa sahip olan aile ile sistemik terapi ve çocukla bireysel görüşmelerde sistemik müdehaleler
Modül 3:Yaşamın ciddiyetinin başlaması: Okul zamanı (6-12 Yaş arası)
- Farklı kültürlerde yaşam/ yaşamak - Suç dağılımının koalisyonuna yönelik sistemlerin etkileşimleri - Gerilim içindeki aile ve okul - Test ve güç kaynakları teşhisi - İlaç: İlaçlar kime yardımcı olmaktadır? - Sosyal medyayla başa çıkma - Travmatize olmuş çocuklar ve aileleri - Boşanma, Ayrılma, Parçalanmış aileler - Ebeveyn duruşu
Modül 4: Çocuklar, gençler ve/veya ebeveynler için olgunlaşma zamanı –Puberte (12-18 yaş arası)
- Akran gruplarının anlamı - Öz değer bulma: Duygusal sapmalar ve otonomi - Yaşamın anlamına yönelik sorular - Ayrımlaşma hareketleri - Kendine zarar verici davranışlar - Cinsellik - Bağımlılıklar - Yeme bozuklukları - Depresyon ve Duygusal sapmalar, intihar eğilimleri ve otonomi. Nereye? Benim değerlerim, senin değerlerin?
Modül 5: Özel yaşam durumları
- Fokus: Travmalarla başa çıkma - Psişik hasta ebeveyn ailelerin çocukları ve ergenleri - Zulüm, Kaçma ve Göçmenlik - Çok kültürlü aileler - Kronik hastalıklarla yaşamak - Güvenli bir yerle çalışma ve tasarımı - Satbilleşme, Resiliens ve Güç kaynakları perspektifleri - Hipnosistemik yöntemler
Modül 6: Yaşam için donanık olma: Genç yetişkinler (18’ den …..)
- Çözülen nedir? Ne kalmaktadır? - Sen, ben, biz - Bilançolar ve manzaralar/görünümler - Yeniden travmatize olmalara karşı stabilleşmeler - Şans ve zorlanma olarak genç yetişkinlik - İleriye doğru yolculuğa hazırlanma - Ego durumlaryla çalışma
50 SAAT - SÜPERVİZYON
50 SAAT - İNTERVİZYON
50 PROTOKOL ALTINDA ALINMIŞ SAAT - KANITLANACAK UYGULAMA
EN AZ BİR YAZILI VE SUNULACAK VAKA ÇALIŞMASI
SÜREÇ RAPORU